Uppdatering: Det är lite lustigt hur denna bild etsat sig fast i mitt medvetande och fortsätter att skapa associationer hela tiden. Och många har förstås att göra med relationerna mellan Göteborg, underhållning, event- och marknadsföring och dinosaurier. Från början såg jag bara de absurda relationerna mellan nöjesparkens attraktioner, den kompletterande eller möjligtvis kontrasterande dinosaurien och den slöande/vilande mannen på bänken. Nu har bilden allt mer börjat symbolisera Göteborg på flera sätt.
Kan det vara så att den grovt förenklade och naiva idén om att event-fokus skulle lösa Göteborgs problem kom från det månghövdade politiska garnityret helt enkelt skulle kunna kommit från vilken dinosauriehjärna som helst? Och att den arbetarbaserade logik som genomsyrar det politiska klimatet i Göteborg dessutom är på samma nivå som den primitiva logiken hos en dinosauriehjärna så att man aldrig kommer att upptäcka att idén inte fungerar... åtminstone inte innan de flesta av oss är utdöda.
0 comments:
Post a Comment